Dönüş yolu ve Frontier cefası…

Winter Park’dan Orlando’ya olan yolculuğumuzun ilk bacağı Denver Havalimanı oldu. Havalimanına yakın bir benzin istasyonunda yakıt deposunu tam doldurduktan sonra arabayı Avis’e teslim ettik. Arabayı teslim alma süreci 45 dk. geri teslim süreci ise toplam 10 sn. sürüyor. Kiralık aracınız ile duygusal bir yaklaşım içine girerseniz  bu süreç sizi incitebilir çünkü emanet verdikleri aracı altınızdan çekip alıyorlar.

Denver Havalimanın’da Frontier Airlines ”East Terminal” yani doğu terminalinde yer alıyor. Araba kiralama şirketleri , kiralama tesislerinden hava alanı terminallerine olan servisleri ortaklaşa gerçekleştirmeye başlamışlar. Böylece kendileri ekonomik olarak tasarruf ediyorlar. Fakat otobüslerin üzerinde daha az gaz emisyonu mesajı yazarak kendi ekonomik tasarruflarını arka plana atıp , çevreci sorumluluklarını ortaya koymak istemişler. Avis Denver’da kimse ile ortak çalışmıyor. Zaten müşterisi çok fazla ve servis otobüsü dolu.

Avis’in servis aracı ile terminale varır varmaz , her yön başına 25 usd ödediğimiz bagajımızın ağırlığını kontuara gitmeden terminaldeki boş bankolardan birindeki tartıda tarttık.  Yaklaşık 1-2 kg fazlamızı sırt çantalarımıza hararetli şekilde pay edip doldurduk. Daha sonra biniş işlemlerimizi daha önce internetten tamamlayıp biniş kartlarımızı internetten yazdırdığımız için zaman kaybetmeden bagaj teslim sırasına girdik.

İşlemler çok hızlı gerçekleşti.

Bagaj ve check-in işlemlerini tamamladıktan sonra uçuşa daha 2 saat olmasına rağmen tedbirli davranarak güvenlik kontrolünden geçmek için TSA kontrol noktasına vardık. Sık uçan yolcu olmama rağmen tatilde olmamın verdiği rehavet ile el çantamın içinde bir tane şişe su unutmam çantamın aranması için hiç yoktan 10 dakika beklememize sebep oldu.

Frontier havayollarında su hariç tüm diğer ikramlar ücretli. Düşük maliyetli havayollarında ki ücretli ikram politikasına karşı değilim , ancak malesef uçak içindeki menüler oldukça zayıf ve sağlıksız.

Bir gün evvel doğal yemeğe önem vermiyorum yazdın bugün yemekler sağlıksız yazıyorsun diyebilirsiniz, demek istediğim, herşey doğal aramıyorum ancak çöp yemek de işime gelmiyor.  Bu bağlamda güvenlik kontrolünden geçer geçmez karnımızı doyurma telaşı içine girdik. Denver havalimanında yemek çeşitleri çok olmasa da var. Dondurma , Pizza , KFC , Pirzola restoranı , Çin yemekleri bulabilirsiniz.

Denver Havalimanı doğu terminalinden panoromik görünüm

Uçuşumuza bir süre kala kapımızın değiştiğini gördük ve apar topar A38 numaralı kapıya yöneldik. Kapıya gittiğimizde ise ilk şoku 6:20 pm olan uçuş saatinin 11:59 pm olduğunu gördük. Daha sonra Frontier yer hizmetleri ile mücadele başladı.

Müşteri ilişkileri bankosunda uzun bir kuyruk vardı. Meğerse Orlando uçuşundaki bir çok kimse sıraya girmiş ne yapabileceğini öğrenmek istiyordu. 10 dakika kadar bekledikten sonra sıra bana geldi çünkü herkese standard cevaplar veriliyordu. Sıram geldiğinde bankodaki obez bayan görevliye uçuşun geciktiğini ve ilk opsiyon olarak başka bir uçuş ile değiştirip değiştiremeyeceğimizi sordum. Kendisi , hiç bir çözüm olmadığını çünkü uçuşun geciktiğinin kanıtlanması için 6.20 pm ‘ i beklememiz gerektiği gibi saçma sapan bir yanıt verince bende sesimi yükseltip bağırarak müdürü ile  görüşmek istedim.

Bankonun arkasındaki kapıdan bana bağırarak ben müdürüm diyerek ve kendince azarlayarak , çirkin tavırlı bir kadın belirdi.

Frontier havayollarında çalışan görevlilerin büyük bir bölümünün hayallerindeki işi yaptıklarını söyleyebilirim çünkü başka bir işte insanlara bu kadar kötü davranmalarına izin verilemeyebilir.

Diyaloğumuz sert başladı , kendisine bağırmadığımı izah ettim ve önce alttan aldım. Sonra beni bankonun arkasındaki odaya çağırdı. İsmi Misty imiş. Soyismini vermedi. Kendisine çalışanın verdiği saçma sapan cevabı söyledim ve o da hepimiz mağduruz edebiyatına başladı. Bende sen para alıyorsun mağdursun ve bu senin işin ben ise para veriyorum ve mağdurum dedim .

Uçağın teknik problemleri olduğunu ve bu yüzden bizi Houston’a gidip gelecek başka bir uçak ile saat 11:59 gibi uçuracaklarını iletti. Bence baştan aşağı yalan bir hikaye çünkü ben zaten bileti aldığımda orjinal uçuş vakti 11:59 idi… daha sonra saat 6:20 ye çektiler , bizde zamanında havalimanına geldik , daha sonra gecikme yazarak tekrar 11:59 pm yaptılar. Bu teknik arıza ile açıklanamaz.

6:20 pm uçağı gece 12:54 de gösteriyordu ancak saat 01:00 dan sonra kalktı.

Her havayolunda aksamalar veya gecikmeler ile karşılaşabilirsiniz. Ancak havayolları kalitesini probleme çözüm sunuş tarzı ile gösteriyor. Frontier bende eksi not aldı. Sebepleri :

1. Ukala yer görevlileri , zaten bileti ucuz aldınız çenenizi kapatıp bekleyin tarzında davranıyor.
  2.  İnsanlara yeteri kadar mantıklı ve dürüst bilgi verilmiyor.
  3.  Adam başı 15 dolarlık yemek fişi 6 saatlik bir gecikme için yeterli değildi.
  4. Gecikme gece yarısını geçmesine rağmen yolcularının yerlede sere serpe uyumasına aldırış etmeyerek otel konaklaması teklif etmediler.
  5. Gecikme sonucunda verdikleri yolcu başı 100 usd’lık seyahat kredisini kullanmak için yine Frontier’ı tercih etmeniz gerek. ( tabii etmek isterseniz )

İlerleyen saatlerde 11:59 olan yeni uçuş vakti sabah 00:54 oldu. Bunu üzerine bir çok yolcu yer görevlilerinin müdürü Misty ile tartışmaya başladı. Frontier görevlileri de bankoya polis çağırdı ve yolcuları polisle muhatap olursunuz diyerek tehdit etmeye başladılar. Anlaşılan Frontier hizmetlerinin çok fırın ekmek yemesi lazım.

Uçuşumuz sabah 01:18 de hareket etti ve saat 05:59 da Orlando’ya teker koydu. Bagajımızı almak için 37 dakika bekledik. Daha da tartışacak ve kavga edecek halim , enerjim olmadığı için bagajları bekledim.

Biletleri 438 dolara mal etmişiz , buna her yöne 25 dolar olmak üzere 50 dolar bagaj ücreti dahil. 100 dolardan 3 adet toplam 300 dolarlık seyahat kredisi aldık , dolayısı ile sanki 168 dolara 3 kişi Orlando’dan Denver’a gidip döndük diye iyimser bir hesap yapabilirsiniz. Bu da çektiğiniz çilenin tesellisi olur.

Bir daha Frontier ile uçmayacağım demiyorum , büyük konuşup yazmanın yeri yok.

Frontier’a bir kaç şans daha vereceğim , daha önceki uçuşlarım gayet başarılı idi . Ayrıca ailecek 100 dolarlık uçuş kredimizi de kullanmak istiyoruz. Frontier ile uçtuğumuz A321’ler gıcır gıcır ve yeni … İnternetten araştırdığıma göre kuyruk tescili N706FR  olan uçağımızın ilk uçuşu 15 Aralık 2015’de yapılmış.

Ayrıca Frontier uçaklarının üzerindeki hayvan resimleride çocuklardan sempati topluyor.

Bir sonraki yazımda A.B.D.’ deki düşük maliyetli havayollarını birbirleri ile karşılaştırmak istiyorum.